Regulamin konkursu na projekt flagi Gminy Ryn
I. Definicje regulaminu.
1. Organizator – Gmina Ryn
2. Komisja – Komisja powołana Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Ryn
3. Uczestnik – mieszkaniec Gminy Ryn, który złoży prawidłowy projekt.
4. Projekt – projekt flagi Gminy Ryn wraz z uzasadnieniem (opisem)
II. Postanowienia ogólne.
1. Konkurs organizowany jest w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2017r.
2. Regulamin określa zasady udziału w konkursie oraz zawiera warunki uczestnictwa,
które uczestnik akceptuje poprzez przesłanie projektu.
Uczestnik potwierdza, iż zapoznał się z zasadami konkursu oraz nie wnosi zastrzeżeń
i wyraża zgodę na związanie treścią niniejszego regulaminu (wzór oświadczenia w załączeniu).
III. Zasady konkursu.
1. Uczestnik, powinien wykonać projekt flagi gminy uwzględniając podstawowe zasady preferowane przez Instytut Heraldyczno-Weksylologiczny (publikowane na stronach instytutu: Zasady projektowania flag) takie jak:
1) zalecane są proporcje płata 5:8, jak we fladze państwowej;
2) zalecane jest wyprowadzenie barw flagi z barw herbu;
3) możliwe jest także zaprojektowanie flagi heraldycznej (godło na płacie o barwie pola tarczy herbowej);
4) na fladze stosuje się zasadę kontrastu (dwie podobne do siebie barwy – np. błękitna
i zielona, lub biała i żółta – nie mogą ze sobą sąsiadować);
5) nie używa się dwóch odcieni tej samej barwy
wraz z opisem – uzasadnieniem nawiązującym do historii i tradycji ziemi ryńskiej; opisem powodów użycia poszczególnych barw (wartość nasycenia koloru w systemie CMYK) czy symboli.
Każdy uczestnik może przekazać tylko jeden projekt.
2. Projekt należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w formie papierowej
i elektronicznej na płycie CD-R przy zastosowaniu powszechnie używanych formatów(cdr, bmp, pdf, odr, doc, jpg) wraz z (w zaklejonej kopercie z napisem „Konkurs na flagę gminy Ryn”) danymi uczestnika, czyli imieniem, nazwiskiem, adresem i numerem telefonu do dnia 30 września 2017r.
Uwzględniane będą tylko kompletne projekty.
3. Komisja dokonuje oceny zakodowanych przez organizatora projektów według
przyjętych kryteriów: pomysłowość, artystyczne wykonanie oraz estetykę projektów,
a także ich przydatność do celów promocyjno-reklamowych.
Następnie wybiera 2 najlepsze projekty.
4. Zwycięzcy zostaną powiadomieni o wyniku konkursu.
5. Uczestnik, którego projekt flagi Gminy Ryn zostanie zatwierdzony na sesji Rady,
może otrzymać nagrodę Burmistrza Miasta i Gminy Ryn.
IV. Postanowienia końcowe:
1. Treść niniejszego regulaminu będzie udostępniona wszystkim Uczestnikom Konkursu
w siedzibie Organizatora oraz na stronach internetowych gminy Ryn www.miastoryn.pl
2. Organizator nie będzie zwracał uczestnikom złożonych do oceny projektów.